اقتصاد شهری
سنجش الگوی رفتاری عرضه و تقاضای گردشگری مبتنی بر تحولات نظام سرمایه‌داری (مورد مطالعه: شهر کرج و روستاهای پیرامونی)

مهدی مودودی ارخودی؛ سجاد فردوسی

دوره 9، شماره 36 ، آبان 1399، ، صفحه 85-100

https://doi.org/10.34785/J011.2021.869

چکیده
  همواره برنامه­ریزی برای توسعه گردشگری، مستلزم توجه به مسئله عرضه و تقاضاست. در این میان، به­طور­خاص حوزه بازاریابی گردشگری متکی بر شناخت ویژگی­های بخش عرضه و تقاضاست. بر این اساس در این پژوهش به سنجش الگوی رفتاری عرضه و تقاضای گردشگری با تأکید بر تحولات نظام سرمایه­داری در شهر کرج و روستاهای پیرامونی آن پرداخته شد. به طورکلی ...  بیشتر

برنامه ریزی شهری
تحلیلی بر انگیزه گردشگران و تأثیر عامل جنسیت و درآمد بر آن، مطالعه موردی؛ گردشگران نوروزی شهرستان محلات
دوره 1، شماره 4 ، آبان 1391، ، صفحه 13-22

چکیده
  توجه به دیدگاه‌ها و انگیزه‌های گردشگران برای سفر به یک مقصد، به عنوان یک ضرورت بازاریابی و برنامه‌ریزی توسعه گردشگری از اهمیت خاصی برخوردار است. تحت‌تأثیر انگیزه‌ها، گردشگران انتظارات متفاوتی از محصولات سفر دارند و نتایج آن در تعیین راهبردهای توسعه‌ای مقصد بسیار قابل توجه بوده و به برنامه‌ریزان و سیاست‌گذاران این شناخت را ...  بیشتر