معماری شهری
بررسی کیفیت نفوذپذیری ورودی‌ها بر میزان حضور پذیری در بازار (نمونه موردی: بازار سنتی شیراز)

علی اکبر حیدری؛ ملیحه تقی پور؛ مریم باقری

دوره 12، شماره 46 ، اردیبهشت 1402، ، صفحه 17-32

https://doi.org/10.34785/J011.2023.119

چکیده
  حضورپذیری مردم در فضاهای عمومی یکی از مهم‌ترین عوامل در ایجاد سرزندگی در چنین فضاهایی است. این موضوع به‌ویژه در بازارها و مراکز تجاری، یکی از مهم‌ترین پارامترهایی است که باعث رونق اقتصادی و درنتیجه پاسخده بودن چنین فضاهایی در سطح شهرها می­شود. از همین رو مجموعه عواملی که باعث ارتقای حضورپذیری طیف­های مختلف جامعه در چنین فضاهایی ...  بیشتر