دوره 14 (1403-1404)
دوره 13 (1402-1403)
دوره 12 (1401-1402)
دوره 11 (1400-1401)
دوره 10 (1399-1400)
دوره 9 (1398-1399)
دوره 8 (1397-1398)
دوره 7 (1396-1397)
دوره 6 (1395-1396)
دوره 5 (1394-1395)
دوره 4 (1393-1394)
دوره 3 (1392-1393)
دوره 2 (1391-1392)
دوره 1 (1390-1391)
برنامه ریزی شهری
تدوین الگوی مفهومی – اجرایی پداگوژیِ شهرسازیِ انتقادی (مطالعه‌ موردی: شهر خلاق رشت)

علی اکبر سالاری پور؛ مانی طالبی صومعه سرائی

دوره 14، شماره 55 ، مرداد 1404، ، صفحه 19-34

https://doi.org/10.22034/urbs.2025.142096.5080

چکیده
  پداگوژی (آموزش و پرورش در زمینه‌های گوناگون‌) شهرسازی، نیازی زیرساختی برای مشارکت آگاهانه‌ عمومی در مسیر تحقق برنامه‌های توسعه‌ شهری بوده که باعث کمتر شدن خطاهای هر دو گروهِ مدیریت شهری و شهروندان، در فرایند برنامه‌ریزی تا اجرا می‌شود. نبود نگرش بلندمدت به تأثیرگذاری‌های عمیق آموزش‌های شهرسازی، پایین بودن باور و اعتماد به ...  بیشتر