دوره 14 (1403-1404)
دوره 13 (1402-1403)
دوره 12 (1401-1402)
دوره 11 (1400-1401)
دوره 10 (1399-1400)
دوره 9 (1398-1399)
دوره 8 (1397-1398)
دوره 7 (1396-1397)
دوره 6 (1395-1396)
دوره 5 (1394-1395)
دوره 4 (1393-1394)
دوره 3 (1392-1393)
دوره 2 (1391-1392)
دوره 1 (1390-1391)
گردشگری شهری
بررسی مؤلفه های گردشگری شهری کم کربن: رویکرد فراترکیب

اسماعیل قادری؛ بشری مهاجر

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 15 تیر 1404

https://doi.org/10.22034/urbs.2025.143031.5135

چکیده
  گردشگری شهری کم‌کربن به‌عنوان یکی از الزامات توسعه پایدار در ایران، با توجه به چالش‌های زیست‌محیطی ناشی از انتشار گازهای گلخانه‌ای در مقاصد شهری، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. این نوع گردشگری به‌عنوان راهکاری نوین برای کاهش اثرات زیست‌محیطی و بهبود کیفیت زندگی ساکنان و گردشگران معرفی می‌شود. پژوهش حاضر با بهره‌گیری از روش ...  بیشتر

گردشگری شهری
تحلیل تحقق‌پذیری شاخص‌های توسعه گردشگری دوستدار کودک در مجتمع‌های تجاری تفریحی (مطالعة موردی: مجتمع تجاری تفریحی گردشگری خلیج فارس یزد)

لیلا اویسی؛ اکبر پورفرج؛ محمد امیر اویسی

دوره 14، شماره 53 ، بهمن 1403، ، صفحه 51-66

https://doi.org/10.22034/urbs.2024.139863.4992

چکیده
  ظهور گردشگری دوستدار کودک از مظاهر پاسخ به نیازهای کودکان به فراغت و هماهنگ با تغییرات سبک زندگی بوده است. با توسعة شهر، افزایش جمعیت و تغییرات روزافزون در حوزه فراغت ‌و مصرف، مجتمع‌های تجاری تفریحی وارد چرخة گردشگری و فراغت شهروندی شده‌اند. طراحی نامناسب و بی‌توجهی به نیاز کودکان در این فضاهای شهری سبب بروز خستگی، ناهنجاری‌های ...  بیشتر

گردشگری شهری
تبیین مدل برندسازی شهری در راستای توسعه گردشگری (نمونه مورد مطالعه: شهر یزد)

محمدباقر نادی؛ رضا اکبری؛ محسن رفیعیان

دوره 11، شماره 43 ، مرداد 1401، ، صفحه 3-14

https://doi.org/10.34785/J011.2022.452

چکیده
  برندسازی شهری به عنوان روشی برای افزایش جاذبه شهر مطرح است که با شکل‌دهی یا تغییر تصاویر ذهنی مخاطبان، موجب تمایز شهرها می‌شود. هدف مقاله حاضر ارائه مدلی است تا برندسازی شهری در راستای توسعه گردشگری را تسهیل کند. در این پژوهش، شهر یزد به عنوان محدوده مطالعاتی مد نظر قرار گرفته است. روش پژوهش حاضر، کیفی بوده و تلاش دارد تا با استفاده ...  بیشتر